Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Sjoukje Appels - WaarBenJij.nu Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Sjoukje Appels - WaarBenJij.nu

Quito

Door: Sjoukje

Blijf op de hoogte en volg Sjoukje

21 September 2006 | Ecuador, Quito

Hoi allemaal,

De reis is begonnen. Onderweg is alles goed gegaan. Het is maar goed dat ik van tevoren niet wist dat je in Madrid van de ene gate naar de andere gate moet met een metro, want dan had ik me daar helemaal druk overgmeekt. Maar eigenlijk sprak alles voor zich en ging de reis voorspoedig. Het landen was ook nog spannend, het vliegtuig cirkelend om de bergen en dan midden in een woonwijk landen. Danielle en Jonathan kwamen me ophalen op het vliegveld, erg leuk ze weer te zien. Danielle heeft de eerste twee nachten met me in een hostal geslapen. Gezellig! Vandaag ben ik naar een ander hostal gegaan, met wat meer sfeer, een tuin, keuken en een mooi uitzicht over Quito waarvan je uit je hangmat van kan genieten. Niet verkeerd! Mijn eerste indrukken van Quito zijn: veel verkeer en uitlaatgassen, geen verkeersregels, veel mensen (lees mannen) die op straat rondhangen en alle buitenlandse vrouwen aanspreken, mooie oude binnenstad, vriendelijke mensen, veel en harde muziek overal en tv´s. Elke vijf minuten verbaas ik me wel ergens over. Als je met de bus wil, houdt je hem gewoon ergens aan en dan moet je er wel heel snel inspringen anders rijdt hij gewoon verder. Ik zal niet alles noemen waar ik me al over verbaasd heb, want dan ben ik nog wel even bezig.
Danielle en Jonathan heb ik dinsdag meteen de cheque overhandigd, en wel voor 1080,81 Euro! Allemaal hartstikke bedankt voor het sponsoren. Ze zijn aan het bedenken waarvoor ze het geld willen gaan gebruiken.
Vandaag ben ik met Danielle meegeweest naar het kinderdagverblijf voor gehandicapte kinderen. Dan kan je ook wel zien dat er geld nodig is. Maar ze leveren er erg goed werk. Ik ben trots op ze!
Volgende week begin ik met mijn cursus Spaans. Is ook wel nodig, want met het Spaans wat ik nu ken, kan ik nog niet echt uit de voeten.
Nou, dit was in het kort mijn eerste belevenis. Wat maak je soms veel mee in twee dagen en wat doe je veel indrukken op.

Tot schrijfs!

Liefs Sjoukje

  • 22 September 2006 - 07:47

    Janine:

    Succes! ik zal nog wel eens langs surfen! Ik vind het leuk om je belevenissen te volgen!

    groetjes!

  • 22 September 2006 - 08:43

    Pap En Mam:

    Hoi schat,
    Geweldig te zien en te horen hoe je geniet van al het nieuwe en interessante wat je meemaakt. We houden je in de gaten en kijken regelmatig of je weer iets te melden hebt.

    groetjes aan Danielle en genieten maar!
    Kusjes pa en ma.

  • 22 September 2006 - 09:34

    Janine:

    Succes! ik zal nog wel eens langs surfen! Ik vind het leuk om je belevenissen te volgen!

    groetjes!

  • 22 September 2006 - 12:40

    Vero En Marieke:

    Ha lieve schat,
    Gelukkig ben je goed aangekomen. We volgen je verhalen op de voet en wensen je een "buen viaje!" XX

  • 22 September 2006 - 20:09

    Mariekske:

    Ha die Sjouk, goed te lezen dat je zo aan het genieten bent. Op de één of andere manier krijg ik geen melding van een nieuw bericht op je site terwijl ik me wel heb aangemeld... Enig idee hoe dat zit? Ik ben geen computer held ;) Blijf zo genieten! dan geniet ik hier met je mee.

  • 23 September 2006 - 16:36

    Mariska:

    Hola Sjoukje!
    Que tal? Super je verhaal te lezen en zo herkenbaar. Het is hier in Bolivia en ook in Peru niet zo heel veel anders, dus hoef je je niet steeds opnieuw te verbazen als je in het volgende land komt. Hoewel de mannen hier minder in het straatbeeld zijn, dus dat is wel lekker rustig. Sucre is geweldig, nog twee nachten en ik vertrek naar La Paz, alweer op weg naar huis. Geniet! De tijd gaat erg snel kan ik je vertellen...
    Dikke kus,
    Mariska

  • 25 September 2006 - 07:49

    Fenne:

    he sjoukje,
    nou vanuit een druilerig RCB geniet ik met je mee hoor! (en zal ik ditkeer jouw verhalen eens uitprinten)ik kan me al die verbazingen nog helemaal voor de geest halen...heerlijk
    liefs fenne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 December 2006

weer thuis

05 December 2006

vast in de jungle en andere avonturen

19 November 2006

Inca trail

07 November 2006

Kust en woestijn

23 Oktober 2006

Walvissen en andere geweldige natuur!
Sjoukje

Actief sinds 17 Aug. 2006
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 9489

Voorgaande reizen:

19 September 2006 - 14 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: