Neefje TIES en eerste week buiten Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Sjoukje Appels - WaarBenJij.nu Neefje TIES en eerste week buiten Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Sjoukje Appels - WaarBenJij.nu

Neefje TIES en eerste week buiten Quito

Door: Sjoukje

Blijf op de hoogte en volg Sjoukje

16 Oktober 2006 | Ecuador, Quito

Hallo allemaal,

Eerste het geweldige nieuws dat ik op 14 oktober een nieuw neefje heb gekregen, met de leuke naam Ties. Hij is kerngezond en weegt maar liefst 4800 gram. Een reuzenbaby!Helaas heeft hij wel een hazenlipje, maar gelukkig is het alleen uitwendig en kan hij wel gewoon goed eten, hij zal een paar keer geopereerd moeten worden, maar geluukig kunnen ze dat nu erg goed. Erg jammer dat ik hem niet even kan knuffelen, maar dat komt gauw genoeg.
Mijn laatste week Spaanse les heb ik er al weer een week op zitten. De lessen hebben me voldoende opgeleverd om nu te kunnen communiceren en te weten te komen wat ik wil weten. Het praten blijf ik wel lastig vinden, maar veel doen dan gaat het steeds beter. In de week tijdens de Spaanse les in Quito nog wat bezienswaardigheden bekeken. Het is toch wel een mooie stad zo midden tussen de bergen. Dat kunnen we ons in Nederland niet voorstellen. Meteen de dag nadat mijn lessen waren afgelopen ben ik vertrokken naar Otavalo, een plaatsje ten noorden van Quito. Samen met twee meiden, collega´s van Danielle. Op zaterdag is daar altijd een grote markt waar ze allerlei authentieke spullen verkopen. Het afdingen is daar echt een sport. De eerste souvenirs zijn gekocht! De dag erna heb ik met mensen van de spaanse les, die ook in Otavalo waren gewandeld om de laguna van Quicocha, een kratermeer. Echt prachtig. Wat een mooie natuur en mooie bergen. Gelukkig had ik geen last meer van mijn blessure van de 80 van de langstraat. Maar hier wandelen, op een hoogte van 3000 meter, is toch wel anders als in het vlakke Nederland. S´middags weer terug naar Quito om de volgende dag meteen weer te vertrekken naar Puerto Quito, een plaatsje richting de kust. Het ligt midden in het regenwoud. Toen ik daar aankwam en uit de bus stapte, dacht ik, waar ben ik beland. Een dorpje met één verharde straat met veel winkeltjes, maar geen taxi te bekennen. Mijn hostal lag wat buiten het dorp, dus ik ben maar gaan lopen. Gelukkig toch nog een taxi gevonden, die me naar het hostal heeft gebracht. Het was eigenlijk meer een park in het regenwoud met allemaal losse huisjes van hout met rieten daken. Echt geweldig, veel vogels, met veel verschillende kleuren, bloemen en fruitbomen. In dat hostal bleken ook weer mesen van de spaanse school te zitten. Ik wist wel dat de school ook les gaf in Puerto Quito, maar wel toevallig dat dat in het zelfde hostal was. Ik kon met hen mee met excursies. Ben naar een erg mooie waterval geweest in het regenwoud, waar we bij konden zwemmen. ook zijn we naar een fruitboerderij geweest, waar we allerlei fruit hebben gezien en geproefd, waaronder ook cacao en koffie. Was erg leuk! Ben maar één nachtje blijven slapen in Puerto Quito, het hostal was noagl duur. Daarna naar Mindo gegaan, dat is weer richting Quito. Dat wis een nog kleiner dorpje dan Puerto Quito. Het ligt in het Cloud forest. Mindo ligt hoger dan Puerto Quito, waardoor er meer wolken zijn, het er meer vochtig is en dus de natuur net weer anders is. Je moet het wel weten hoor, want ik zag het verschil niet zo. Vond het allebei erg mooi. Ook daar kwam ik weer bekenden tegen, drie meiden, die ik via via kende. Met hen ben ik om 5 uur s´ochtends vogels gaan kijken. Eerst in het donker door het bos naar boven lopen over kleine paadjes om ons daar op een soort van tribune te intalleren om het schouwspel van vogels te bekijken. Een soort vogel, die alleen in deze regio voorkomt, heeft elke ochtend een ritueel. Met ± 20 mannetjes verzamelen ze zich om één vrouwtje en schreeuwen en verjagen elkaar dan. Het waren knalrode vogels en een herrie dat ze maakten. We zaten er echt midden in. Ik vond het erg bijzonder. Tijdens het terug wandelen hebben we nog veel andere bijzondere vogels gezien, met allerlei kleuren. Dezelfde dag een tocht gemaakt langs vijf verschillende watervallen. We moesten eerst een kloof over in een soort van primitieve kabelbaan, beetje spannend was dat wel. Maar zeker ook weer de moeite waard. Ook nog naar een tuin geweest met kolibries, orchideeen en vlinders. Wat een mooie natuur hebben ze hier toch. Al die kleuren, geweldig. Donderdag weer terug naar Quito om Danielle vrijdag een dag te helpen in hun huis in la Merced. In hun opvanghuis kwam een groep gehandicapte kinderen. We hebben gezwommen, gegeten en op de trampoline gesprongen. Was een erg leuke dag. Dit laatste weekend in Quito veel mat Daan en Jonathan opgetrokken. Vandaag zijn de verkiezingen geweest in Eqcuador. Drie dagen voor de verkiezingen, begint ´el seco´, wat inhoudt dat Ecuadorianen geen alcohol mogen kopen en drinken. Sommige bars zijn zelfs gesloten. We zijn de stad maar niet meer in gegaan, maar hebben gezellig in het hostal gegeten. ook vanavond doen we dat weer als afscheid. Ik vind het nu zelfs een beetje jammer hier definitief weg te gaan, heb het er zo naar mijn zin gehad. Maar daarnaast heb ik heel veel zin te gaan reizen. En alles nog te gaan zien. maar ook spannend!

Hopelijk is het verhaal een beetje te volgen. Er gebeurt hier zoveel en ik zie zoveel dat ik het moeilijk vind te verwoorden.

Tot mails,

liefs Sjoukje

  • 16 Oktober 2006 - 07:38

    Pap En Mam:

    Hoi meiske,
    Wat zie je er goed uit op deze foto's, we kunnen zien dat je volop geniet.
    Je vertelt zo leuk over alles wat je ziet, dat we het ons bijna zo voor de geest kunnen halen.
    Heel goede reis verder en pas goed op je zelf!
    Dikke kus

  • 16 Oktober 2006 - 07:42

    Fenne:

    Gefeliciteerd met je neefje, leuk zeg! Weer een hoop herkenbare verhalen, wat een zaligheid he om zo midden in de bossen tussen de kolibries een ananas te eten, ik was echt weg van mindo! Ben benieuwd waar je nu naartoegaat... veel plezier

  • 16 Oktober 2006 - 10:03

    Maud:

    Hoi Sjouk,

    Klinkt allemaal geweldig. Krijg ook helemaal de kriebels om het daar eens te gaan bekijken.Erg leuk dat je belde de veertiende. Ik volg het op de site hoe het je verder vergaat. Veel plezier, maud

  • 16 Oktober 2006 - 19:30

    Ineke Rijckaert:

    Ha die Sjoukje,
    Wat maak je veel mee zeg. Je verhaal is goed te volgen, maar ik kan het me nauwelijks voorstellen allemaal. Het is zo'n andere wereld. Geweldig ziet het er uit op de foto's. Ben best jaloers op je. Stoer dat je het allemaal aandurft. Geniet er maar van.!

    Ineke

  • 16 Oktober 2006 - 20:28

    Joep, Lieke En Iris:

    Hoi Sjoukje,
    Je hebt een prachtig neefje. Van harte gefeliciteerd met hem!
    Geweldig om al die verhalen van je te lezen. Je maakt mooie dingen mee.
    Geniet ervan!

  • 17 Oktober 2006 - 10:43

    Vero En Marieke:

    Echt super Sjouk en natuurlijk gefeliciteerd met Ties! Ik vind het echt geweldig je verhalen te lezen. Ze zijn ook allemaal met evenveel enthousiasme geschreven, je kunt gewoon zien dat je het heel erg nar je zin hebt! Veel liefs en tot het volgende bericht! XXXX

  • 17 Oktober 2006 - 16:51

    Freek:

    Ha zusje,
    Ons neefje is inderdaad een super mooi ventje! Ben zondag bij Lonneke geweesten heb lekker met Bracha gespeeld en gefietst (lees wachten tot ze weer zin heeft om verder te gaan...).
    Veel plezeier, maar dat zal wel lukken!

    Kus
    Freek

  • 17 Oktober 2006 - 18:20

    Yildiz:

    He lieve Sjouk,
    Wow wat een mooie foto´s en verhalen, je kunt merken dat je echt super geniet van je reis! Ben wel een beetje jaloers hoor... Het heeft wel ff geduurd voordat ik me herinnerde dat je een website had, vond t al zo raar dat je helemaal geen mailtjes stuurde. Nou ja, het zal wel de zwangerschapsvergeetachtigheid zijn...
    Tot slot gefeliciteerd met je neefje, weer tante geworden! Ben je niet benieuwd hoe het mannetje eruit ziet of hebben ze je al wel een berg foto´s gestuurd?

    Dat je echt moet genieten van al die mooie en bijzondere ervaringen hoef ik je denk ik niet te vertellen, zo te zien en te lezen lukt jou dat aardig. Ik geniet vanuit t Wollukse gewoon met je mee en denk aan je.
    Hele dikke kus van een hele dikke Yil

  • 18 Oktober 2006 - 18:47

    Marieke:

    Lieve Sjoukje,
    allereerst gefeliciteerd met je neefje Ties (erg leuke naam!). Een ruikeluis tante nu. Super! Ook voor je zus, zwager en Bracha van harte! (en de rest van de familie natuurlijk!).
    Erg mooie verhalen en foto's die je hier wel moeten verlangen om ook eens naar Z-A te gaan...... Wij zijn druk over de grens en het wordt steeds mooier en mooier! Heb erg egnoten in Boedapest samen met Inge. Echt super dagen gehad. Blijf zo genieten!

  • 19 Oktober 2006 - 17:08

    Danielle:

    Hi Sjouk,

    Ik ben benieuwd waar je nu bent, waarschijnlijk zit je nu in Montanita op ben je op weg. Gaat alles nog ok? hoop in ieder geval dat je net zoveel mensen ontmoet als je tot nu toe hebt ontmoet.....enne...kijk uit voor de golven a.u.b.
    Liefs Danielle

  • 20 Oktober 2006 - 07:13

    Fleur En Stefan:

    Ha die Sjoukje,

    Wat maak je toch verschrikkelijk veel mooie dingen mee, je schrijft ook met veel passie, erg leuk om zo je reis te volgen. Blijf lekker zo genieten!! Nog gefeliciteerd met Ties.
    Liefs van ons!!

  • 23 Oktober 2006 - 11:50

    Betty:

    Hoi Sjoukje,
    Proficiat met Ties ik heb hem nog niet gezien maar gauw eens kijken, bedankt voor je berichtje ik ben blij te horen dat je het zo naar je zin hebt, er is inderdaad zoveels moois te zin dat wij in Nederland er maar bekaaid afkomen he?Leuk zijn je fotoos, je ziet er goed uit overigens ,tot hoors een hartelijke groet van Nico en Betty

  • 09 November 2006 - 12:12

    Nynke:

    Gefeliciteerd met je neefje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 December 2006

weer thuis

05 December 2006

vast in de jungle en andere avonturen

19 November 2006

Inca trail

07 November 2006

Kust en woestijn

23 Oktober 2006

Walvissen en andere geweldige natuur!
Sjoukje

Actief sinds 17 Aug. 2006
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 9487

Voorgaande reizen:

19 September 2006 - 14 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: